Menü
ABC OKULLARI

REHBERLİK BİRİMİ

Okulumuzda, öğrencilerimizin akademik, sosyal ve duygusal gelişimlerine en üst düzeyde katkı sağlamak amacıyla rehberlik hizmetlerine büyük önem verilmektedir. Rehberlik birimimiz tarafından, her seviyede öğrencilerimize destek olmak için kapsamlı ve çeşitli hizmetler sunulmaktadır.
  • Psikolojik Danışman-Rehber Öğretmen Kadromuz: ABC Okulları'nda her sınıf seviyesinden sorumlu bir rehber öğretmen bulunmaktadır. Toplamda 15 rehber öğretmenimiz, öğrencilerimizin ihtiyaçlarına en hızlı ve etkili şekilde yanıt verebilmek için çalışmaktadır.

  • Sosyal Duygusal Gelişim: Öğrencilerimizin, kendini tanıması, var olan yönleriyle kendini kabul etmesi ve geliştirmesi, duygularını fark etmesi, düzenlemesi ve yönetebilmesi, başkalarını anlaması ve kabul etmesi, kişiler arası sağlıklı ilişkiler geliştirmesi için gerekli bilgi, tutum ve davranışları edinebilmesi, karar vermesi, hedefler oluşturabilmesi ve hedeflerine ulaşmak için çaba göstermesi, kişisel güvenliğini sağlayabilmesi, aile ve toplumsal değerler ile doğaya karşı duyarlılık kazanmasına yönelik ortaokul rehberlik servisi olarak belirli anket ve testler uygulanmakta, çeşitli seminerler ve atölyeler yapılmaktadır.

  • Eğitsel Rehberlik: Rehberlik birimimiz tarafından, öğrencilerimizin eğitim ortamlarından en yüksek düzeyde yararlanabilmeleri ve akademik başarılarını artırabilmeleri açısından sunulan rehberlik hizmetlerini kapsar. Temel amaç öğrencinin "öğrenmeyi öğrenmesi" ni sağlamaktır. Eğitsel başarı, okula uyum, ders çalışma alışkanlığı, motivasyon, sınav kaygısı, problem çözme, başarı kimliği, alan dal seçimi gibi alanlarda öğrencilerimize belirli yeterlilikler kazandırmak, karşılaştığı güçlükleri gidermesine yardımcı olmak ve böylece uygun ve etkin öğrenme ortamı oluşturmak hedeflenir.

  • Kişisel-Sosyal Rehberlik: Kişisel rehberlik, bireyin kendisiyle ilgili her türlü kişisel problemlerinin çözümüne yönelik yapılan yardım hizmetlerini kapsar. Rehberlik birimimiz tarafından öğrencilerimize kişisel ve sosyal rehberlik hizmetleri sunulmaktadır. Öğrencinin kendini tanıması, kendini ve başkalarını anlaması, güçlü ve zayıf yönleriyle kendini kabul etmesi ve geliştirmesi, kendine güvenen, kişiler arası ilişkilerde becerikli, kişisel ve sosyal yönden dengeli ve uyumlu bir birey olarak yetişmesine yönelik destekleri kapsar. Korkular, kaygılar, öz-güven, öz yeterlik, stres, duyguların yönetimi, kendini kabul, ilişki problemleri, benlik imajı, sosyalleşme, sosyal rahatlık gibi alanlarda öğrencilerimize belirli yeterlilikler kazandırmak, karşılaştığı güçlükleri gidermesine yardımcı olmak hedeflenir. Temel amaç öğrencinin “yaşamayı öğrenmesi” dir.

  • Önleyici Rehberlik Faaliyetleri: Okulumuzda rehberlik hizmetlerinin temel taşlarından biri önleyici rehberlik faaliyetleridir. Bu faaliyetlerle, öğrencilerimizin karşılaşabilecekleri olası sorunlar önceden tespit edilerek gerekli önlemler alınmaktadır. Seminerler, atölye çalışmaları ve grup etkinlikleri gibi programlarla öğrencilerimizin kişisel ve sosyal becerilerini geliştirmelerine yardımcı olunmaktadır.

  • Gelişimsel Rehberlik: Gelişimsel yaklaşımda ise, öğrencilerin eğitsel, kişisel, sosyal ve mesleki alanlarda, ulaşmaları gereken hedefler belirlenerek bu hedeflere nasıl ulaşılacağı konusunda planların geliştirilmesi önceliklidir. Bu yaklaşım, çocukluktan başlayarak, insan gelişiminin evrelerini ve gelişim görevlerini temel alır. Bu amaçla, okul PDR programı, öğrencilerin gelişim dönemlerini dikkate alarak bedensel,zihinsel, duygusal ve psiko-sosyal yönlerden sağlıklı bir biçimde gelişebilmelerini amaçlar. Gelişimsel rehberlik modeli ile birlikte, öğretmenlere rehberlik hizmetlerinde verilen görevler daha da önem kazanmıştır. Gelisimsel rehberlik modelinin anasınıfından lise son sınıfa kadar tüm öğrencilere ulaşmayı hedeflemesi vurgulanmaktadır.

  • Bireysel ve Grup Rehberliği: Rehberlik birimimiz tarafından, öğrencilerimize bireysel ve grup rehberliği hizmetleri sunulmaktadır. Bireysel rehberlik hizmetleriyle, her öğrencinin ihtiyaçlarına özel çözümler üretilmekte ve kişisel hedeflerine ulaşmaları yolunda destek sağlanmaktadır. Grup rehberliği hizmetleri ise, öğrencilerimizin akranlarıyla birlikte öğrenme ve gelişme fırsatları bulmalarını sağlamaktadır.

  • Veli Rehberliği(Müşavirlik/Konsültasyon): Öğrencilerimizin eğitim süreçlerinde ailelerinin rolü çok önemlidir. Bu nedenle, rehberlik birimimiz tarafından velilerimize de rehberlik hizmetleri sunulmaktadır. Veli toplantıları, bilgilendirme seminerleri ve bireysel görüşmelerle velilerimiz öğrencilerimizin gelişim süreçleri hakkında bilgilendirilmekte ve onlara destek olunmaktadır.

  • Kariyer Rehberliği: Özellikle sınava hazırlık sürecindeki öğrencilerimize yönelik kariyer rehberliği hizmetleri sunulmaktadır. Öğrencilerimize, ilgi ve yeteneklerine uygun meslek seçimlerinde yardımcı olunmakta ve onları gelecekteki kariyer hedeflerine ulaştıracak adımları atmaları için destek sağlanmaktadır.