In today's educational approach, it is accepted that each student has individual differences, making student-centered education and teaching more important. Therefore, the importance of Psychological Counseling and Guidance (PDR) services is increasing.
The Private Ankara ABC Middle School Guidance Services are based on providing assistance to help students know themselves better, be aware of their characteristics, recognize the opportunities and options available to them, make realistic decisions for themselves, develop their potentials, show appropriate coping skills in the face of obstacles and problems, and adapt to their environment.
Within this scope, the activities of the ABC Middle School Guidance Service are as follows:
Alıştırma-Oryantasyon Çalışmaları: Okula yeni başlayan öğrencilerimizin akran grubuna, okul kültürüne, eğitim programına uyum sağlamasını kolaylaştıracak etkinlikleri kapsar.
Bireyi Tanıma: Öğrencilere en etkili şekilde hizmet sunabilmenin birinci koşulu onları tanımaktır. En temel amacımız, bireyin kendisini tanımasına yardımcı olmaktır. Bunun için hem testler hem de test dışı teknikler uygulanır.
Group Counseling
Group activities for students are carried out to enable students to acquire knowledge in line with their needs or as determined by the Psychological Counseling and Guidance Unit. Group guidance activities are organized for students' educational and vocational guidance and for their individual and social development.
Students participating in group activities have the opportunity to see that other students with similar problems to themselves are also present. In addition, they find the opportunity to express themselves more comfortably in a group environment. In these activities, students are offered activities where they can develop their social skills.
Akademik Başarıyı Arttırmaya Yönelik Çalışmalar: Okulumuzda öğrencilerimizin sorumluluk alma, plan yapma, zaman yönetimi becerisi kazanması ve verimli ders çalışma alışkanlıkları edinmesine yönelik çalışmalar yapılmaktadır. Öğrencilerimizin akademik başarıları rehberlik servisi tarafından takip edilmekte, öğretmenlerimiz ve velilerimiz ile paylaşılarak değerlendirilmektedir.
Değerler Eğitimi Projesi: Değerler eğitimi programı ile unutulmaya yüz tutan bazı değerleri öğrencilerimize yeniden hatırlatmak, öğrencilerin davranışlarında sevgi, saygı, hoşgörü, dürüstlük, özgüven, sorumluluk, iş birliği ve anlayış gibi değerlerin yeşermesi amaçlanmaktadır.
Mesleki Rehberlik: Kendini tanıma (Akademik başarı, hedef ve beklentiler, zayıf ve güçlü yönler v.b.) İlgi ve Yeteneklerini Keşfetme (Test, anket ve envanter sonuçları, gözlem ve görüşme kayıtları v.b.) Meslekler hakkında ilgi uyandırma, bilgilendirme çalışmaları yapılmaktadır.
Sınava Yönelik Çalışmalar: Her dönem belirli zamanlarda yapılan deneme sınavlarının sonuçları değerlendirilir. Öğrenciler ve velilerle paylaşımlar yapılır. Bireysel çalışma planı oluşturma ve zaman yönetimi konularında öğrenci ile görüşmeler yapılır, çalışmalar takip edilir. Sınav sistemiyle ilgili bilgilendirme seminerleri düzenlenir. Başvuru tarihlerinde gerekli işlemler aile işbirliğiyle tamamlanır. Okul tercihleri döneminde gerekli işlemler yine aile-öğrenci-rehberlik iş birliğiyle yapılır.
For Parents
Öğrenci-Veli Oryantasyon Çalışmaları: Okula uyum ve adaptasyon sürecinde problem yaşayan öğrenci ve aileler bireysel olarak desteklenmektedir.
Bireysel Görüşmeler: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi olarak; velilerimiz ile görüşmeler her dönemde devam eder. Yapılan görüşmeler, velilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda, yapılan çalışmaların geri bildirimlerini yapmak için ya da PDR Birimi’nin gerek gördüğü durumlarda gerçekleştirilir.
Individual parent meetings are held by appointment. It is important for parents to make appointments by phone, except for emergency situations, in order to allocate the necessary time to parents. The content of the meetings varies according to each student and parent, and confidentiality is essential.
Velilere Yönelik Seminerler: Veli ihtiyaçları doğrultusunda;
Effective Communication within the Family
Characteristics of Adolescence
Exam Anxiety
Examination System
Parent Attitudes, etc.
topics determined by guidance teachers or experts in the field are presented.