Çanakkale ve Bursa gezisi, öğrencilerin tarihî ve kültürel mirası yerinde görerek öğrenmelerinin ne kadar etkili olduğunu bir kez daha göstermiştir. Özellikle tarihî mekânlarda yapılan anlatımlar sayesinde soyut bilgilerin somut hâle gelmesi, öğrencilerin derse olan ilgisini artırmıştır. Gezi sürecinde öğrencilerin gözlem yapma, soru sorma ve empati kurma becerilerinin geliştiği görülmüştür. Ayrıca öğretmenler arası iletişim ve deneyim paylaşımı açısından da verimli bir süreç olmuştur.