İNGİLİZCE
İlkemiz ‘‘Öğreniyorum Kullanıyorum’’
GENEL
İngilizce dil eğitim programı birbirini tamamlayacak şekilde hazırlanarak her
seviyeden öğrenciyi destekleyecek şekilde oluşturulmuştur. Ek dil öğrenimine
yönelik yapılan çalışmalar kapsamında öğrencilerimiz farklı projelere katılarak
öğrendiklerine eleştirel yaklaşabilme, analitik düşünebilme, araştırma
yapabilme, birey-takım olarak çalışabilme ve yazılı-sözlü iletişim kurabilme
alanlarında kendilerini geliştirebilirler. İngilizce dersi alan bir öğrenci
dersi öğrenirken keyif almalı, yaptığı her çalışmanın gerçek yaşamla
bağlantısını görmeli ve İngilizceyi ‘’kişiselleştirerek’’ gündelik yaşamının
doğal bir parçası haline getirebilmeli ve nihai hedef olarak günlük yaşamda
yurt içi ve yurt dışında iletişim kurabilmelidir. Bunu sağlamak için eğitim
sistemi ve ders programları her alanda dile maruz kalmayı artıracak yoğun
interaktif çalışmalar içerir.
HEDEFLERİMİZ
Lise ek dil programını tamamlayan öğrencilerimizin;
İngilizce yazılmış bir metni okumaktan zevk almalarını, çıkarımları ile
yorumlar yapabilmelerini,
Teknolojiyi İngilizcesini ve yaratıcılığını geliştirmek için kullanmalarını,
Mektup, e-posta, öykü, şiir, paragraf ve makale gibi farklı formlardaki
metinleri analiz ederek yorumlamalarını ve benzerlerini yazmalarını,
İngilizcedeki farklı medya mesajlarını (film, poster, broşür, blog, haber gibi)
analiz etme becerisini kazanmalarını,
Farklı kültürleri ve yaşamları tanıyarak, bunlara saygı duyan bir dünya
vatandaşı olarak yetişmelerini,
MUN (Birleşmiş Milletler Simülasyonu) çalışmalarında ve Münazara Kulüplerinde
aktif rol almalarını,
Cassini (NASA) kompozisyon yazma ve Oxford Big Read Kitap okuma yarışmalarına
katılmalarını,
Uluslararası standartta İngilizce öğrenmelerini ve girecekleri uluslararası
İngilizce sınavlarında başarılı olmalarını,
Akademik düzeyde İngilizce diline hakim öğrenciler olarak yetişmelerini,
Lise programımızın sonunda Avrupa Konseyi Yabancı Dil Yeterliliği Ölçütleri
kapsamında CEFR-B2+ düzeyinde İngilizce konuşma, okuduğunu anlama, dinlediğini
anlama ve yazılı anlatım becerilerini kazanmalarını hedefliyoruz.
ERASMUS +
Ek dil vizyonumuz gereği farklı ülkelerdeki kardeş okullarımızla teması devam
ettirmek, öğrencilerimizin öğrenmekte oldukları ek dil/dilleri kullanmalarına
olanak sağlamak amacıyla 2015 yılından beri devam eden Erasmus+ projelerinde
Lise öğrencilerimiz aile yanı konaklamalı yurtdışı deneyimlerinde
İngilizce/Almanca dilini gerçek ortamlarında kullanırlar.
CAMBRIDGE VE DİĞER ULUSLARARASI SINAVLAR
Öğrencilerimiz, 2016-2017 öğretim yılından beri okulumuzda uygulanmakta olan
Cambridge FCE, TOEFL ve IELTS sınavlarına girmektedirler. Yıl içinde bu
sınavlara hazırlanan öğrencilerimizin başarı oranları çok yüksektir.
ÖĞRETME METODOLOJİSİ
Dilin sınıf, okul ve ev ortamında yaşatılması modelinin bölümleri olan yaparak,
sunum yaparak, yaşayarak öğrenme metotları, Proje Tabanlı Öğrenim(Project
Based Learning), Görev Tabanlı Öğrenim (Task Based Learning) yaratıcı drama
(Creative Drama), aile işbirliği ve disiplinler arası yaklaşım
(Interdisciplinary Approach and CLIL) uygulanan müfredatla örtüşen proje ve
aktivitelerle uygulanmaktadır.
‘’İletişimsel Yaklaşım’’ (Communicative Language Teaching, CLT) başta
olmak üzere kullanılan öğretme metodları hemfikir olma/olmama, soru sorma,
şikayet etme, özür dileme, kritik düşünme ve problem çözme, teklifte bulunma,
sosyalleşme, insanları yerleri ve şeyleri betimleme, öğüt alma/verme, fikir
beyan etme, kişisel özelliklerinden bahsetme gibi dilin fonksiyonel işlevlerini
geliştirmeye yöneliktir.
Beklentiler, mevcut kaynaklar, öğrencilerin yaş ve dil seviyeleri, ders
hedefleri gibi değişkenler dikkate alınarak ders öğretme metodu farklılıklar
göstermektedir.
EK DİLLER HAFTALIK DERS SAATLERİ
FEN LİSESİ |
||||
Sınıf |
MAIN COURSE (ANA DERS) |
SPEAKING (KONUŞMA) |
İKİNCİ EK DİL (ALMANCA ) |
TOPLAM |
9. |
5 |
2 |
2 |
9 |
10. |
5 |
2 |
2 |
9 |
11. |
2 |
2 |
- |
4 |